Month: Grudzień 2017

Niebezpieczeństwa pływania

Pływanie to jedna z największych radości lata, ale także jedno z największych niebezpieczeństw. Jeśli planujesz pływać w dowolnym miejscu tego lata, czy to w oceanie, jeziorze lub basenie, zachowaj ostrożność! Istnieje wiele sposobów, aby się zranić (lub gorzej) podczas pływania. Świadomość zagrożeń może pomóc w ich uniknięciu, dlatego należy uświadomić im potencjalne niebezpieczeństwa związane z pływaniem w dowolnym miejscu. Oto lista typowych i dziwacznych niebezpieczeństw pływania, od ukąszeń rekina po glony jedzące mięso.

plywaniaTonięcie

Największym niebezpieczeństwem pływania jest zagrożenie utonięciem. Każdego roku zdarzają się tysiące możliwych do uniknięcia utonięć. Aby upewnić się, że Ty i Twoi bliscy jesteście bezpieczni, nie wchodźcie głębiej niż w talii, jeśli nie jesteście pewni, że potraficie pływać, nigdy nie pływaliście samotnie, i zapisać się na lekcje pływania, jeśli nie możecie już pływać. Nigdy nie podejmuj ryzyka.

Chlor

plywaniaChlor w basenie może chronić przed niebezpiecznymi bakteriami, ale sam chlor stanowi zagrożenie. W końcu chlor jest trucizną! Jeśli zamierzasz spędzać dużo czasu na pływaniu w basenach tego lata, pamiętaj, aby zachować ostrożność, jeśli chodzi o chlorowane baseny. Jeśli zawartość chloru jest zbyt wysoka, pływacy mogą być bardzo niebezpieczni. Również zakładki chloru pozostawione bez opieki mogą być niebezpieczne dla dzieci i zwierząt domowych. Zbyt dużo czasu spędzonego w basenach chlorowanych może powodować problemy z oddychaniem, podrażnienie oka i problemy ze skórą. Chociaż chlor nie jest największym niebezpieczeństwem pływania, dobrze jest zachować ostrożność. Powszechnie uważa się, że rzeczy, które są dla nas złe, to na przykład hazard, ale ludzie nawet nie podejrzewają, że proste rzeczy wokół nas są niebezpieczne. Lepiej jest kliknąć ten link, zamiast pływać w basenie.

Ukryte przeszkody

Wszyscy słyszeliśmy przerażające opowieści o silnych pływakach, którzy utopili się, zaplątali w zatopioną sieć lub uwięzieni pod wodą. Często nawet popularne kąpieliska mają ciemną i nieprzejrzystą wodę. Nie pływaj w obszarach, jeśli nie możesz zobaczyć, co to jest, i zdecydowanie nie pływaj pod głową pod wodą. Trzymaj się z dala od podwodnych jaskiń.

Kłucie

plywaniaNajbardziej oczywistym żywym zagrożeniem w wodzie mogą być rekiny. Jednak ataki rekinów są dość rzadkie i istnieje wiele innych rzeczy, które powinny cię bardziej martwić. Obrażenia od kłujących zwierząt, takich jak meduza, mogą być łagodnie drażniące, a nawet bardzo bolesne, a nawet śmiertelne. Bądź świadomy meduzy, portugalskiej man-o-war, skorpionfish, urchins, stonefish, fire coral i więcej. Najlepszym sposobem na uniknięcie ukąszenia przez coś jest świadomość otoczenia i noszenie butów wodnych odpornych na przebicie podczas brodzenia.

Gryzienie

Chociaż ataki rekinów są rzadkie, zdarzają się. Podobnie jak ukąszenia innych zwierząt morskich. Aby zminimalizować ryzyko ukąszenia, trzymaj się z daleka od obszarów, w których rekiny lubią spędzać wolny czas, jak na skraju rafy. Nie noś też krzykliwych lub błyszczących rzeczy, ponieważ zwykle nieszkodliwe barakudy przyciągają lśniące przedmioty. Te groźne ryby znane są nawet z tego, że wskakują do łodzi, gdy przyciąga ich lśniąca biżuteria!

Bakterie

plywaniaJednym z najmniejszych, ale najbardziej przerażających zagrożeń dla pływaków są bakterie żywiące się ciałem. Zarazy i słoną wodę można zarazić tą bakterią. Jeśli znajdujesz się w obszarze z odpływem lub odpływem kanalizacyjnym, zachowaj ostrożność podczas pływania i spłucz je później. Jeśli masz otwartą ranę lub cięte, nie pływaj w wodzie, która może zawierać bakterie, takie jak Vibrio vulnificus. Jeśli zostaniesz pocięty podczas pływania, natychmiast wyjdź z wody i wyszoruj ranę mydłem antybakteryjnym.

Czy kąpiele parowe są naprawdę korzystne dla utraty tłuszczu? Oto prawda

Oprócz wyszukanego wyposażenia, udogodnienia takie jak łaźnie parowe i sauny stały się dość powszechne. Nawet przeciętna i niedroga siłownia ma takie udogodnienia w dzisiejszych czasach. Więc jeśli masz jakąkolwiek okazję, masz łaźnię parową w swojej siłowni, będziesz zaskoczony, wiedząc, jak pomocne może być. Czytaj dalej, aby dowiedzieć się, czy to prawda, że łaźnia parowa pomaga w utracie wagi.

paroweParowe i sauna

Chociaż czasami te dwa pojęcia są używane zamiennie, istnieje między nimi różnica. Podczas gdy sauna to terapia sucha, para jest mokra. Obydwa działają podobnie, ponieważ oba zapewniają ciepło organizmowi. W Indiach siłownie zazwyczaj oferują łaźnię parową, a nie saunę. Wewnątrz łaźni parowej znajduje się generator pary, który zagotowuje wodę. Para wytwarzana z tej przegotowanej wody jest uwalniana do pomieszczenia. Istnieje regulacja temperatury i zegar do zarządzania sesją łaźni parowej. Łaźnia parowa jest zawsze szczelna, dzięki czemu wilgotność może być utrzymywana na poziomie prawie 100 procent. Powietrze w pomieszczeniu jest całkowicie wilgotne.

paroweZalety kąpieli parowej

Korzyści terapeutyczne zarówno pary, jak i sauny są identyczne. Ponieważ temperatura w łaźni parowej jest bardzo wysoka, podnosi krążenie krwi. Wysoka temperatura rozszerza naczynia krwionośne w skórze, co ostatecznie zwiększa przepływ krwi. Dlatego ciało jest bardziej zrelaksowane. Jest niezwykle korzystny dla sztywnych stawów i mięśni. Czujesz się zrelaksowany po sesji łaźni parowej, szczególnie w bólach mięśni, które mogłeś ostatnio ćwiczyć. Może to również mieć wpływ na przyspieszenie metabolizmu. Oprócz tych korzyści, kąpiele parowe mają główne zalety związane ze skórą. Ogrzewanie skóry otwiera pory, co sprzyja lepszemu przepływowi potu. Osoby cierpiące na zatory lub zatoki w klatce piersiowej mogą również skorzystać z kąpieli parowej.

Nie spowoduje detoksykacji organizmu ani nie pomoże w utracie tłuszczu!

paroweNie ma dowodów naukowych potwierdzających twierdzenie, że kąpiel parowa „odtruwa” twoją skórę. Choć to prawda, że otwiera pory, twierdzenie, że ostatecznie doprowadzi do detoksykacji skóry, jest dyskusyjne. Również niewielu ludzi korzysta z łaźni parowych myśląc, że pomoże im schudnąć, ponieważ dużo się pocą. Po pierwsze, nie wszystkie krople wody na twoim ciele w łaźni parowej są potami. Połowa z nich to sama para. Po drugie, bez względu na to, jak bardzo się pocisz i tracisz wodę w tym pomieszczeniu, kiedy już się z niego wydostaniesz, po nawodnieniu ciała uzyskasz taki sam poziom wody. Pocenie się pomaga schudnąć tak samo, jak automaty do gier hazardowych pomagają nauczyć się grać w pokera: nie robią tego.

W porządku, jeśli nie kąpiesz się parowo

Zalety łaźni parowej nie są tak niesamowite, że trzeba szukać siłowni z łaźnią parową. Jeśli masz siłownię, używaj jej raz na dwa tygodnie jako kurację odmładzającą. Rozluźni twoje ciało i pomoże ci poczuć się lepiej po treningu zabójców.

© 2018 chojraki.pl

Theme by Anders NorenUp ↑